Skip to main content

Veel gestelde vragen | Hardware (FAQ)

25 april 2025
Veel gestelde vragen | Hardware (FAQ)
  • Hoe gebruik in mijn headset in combinatie met SwyxIt! op mijn Windows PC

    Om gebruik te kunnen maken van je headset in combinatie met SwyxIt! op je Windows-computer, zal de headset als audio apparaat moeten worden herkend. Om er zeker van te zijn dat de headset correct is aangesloten, vragen wij je om de volgende zaken te controleren:

    • Is de headset aangesloten op de computer door middel van de USB-aansluiting of dongle?

    • Wordt de headset door Windows herkend als audio apparaat (zie 'Instellingen > Systeem > Geluid')?

    • Is de meest recente versie van de software voor de headset geïnstalleerd op de computer (bijv. Jabra Direct)?

    • Staat SwyxIt! ingesteld als voorkeursprogramma (als deze optie beschikbaar is)?

    • Ziet SwyxIt! de aangesloten headset als standaard audio apparaat (zie 'Instellingen > Lokale instellingen > Audiomodus')?

    Mocht je toch problemen blijven houden met het gebruik van de headset in combinatie met SwyxIt!, loop alle instellingen dan nog eens na met je systeembeheerder of neem contact op met Dstny Support op telefoonnummer +31 88 204 22 04.

  • Ik heb problemen met mijn headset (Jabra Pro 900-serie)

    Haal de headset eerst van de stroom af en doe hem er terug op het standaard. Is het probleem nog niet verholpen? Probeer het eens in een ander USB-poortje te steken indien van toepassing. Mocht het nog niet werken, zet de headset op het houdertje en druk op de zwarte knop op de headset (waar je normaal gesproken mee opneemt) gedurende 12 seconden. Laat daarna los. 

    Indien er dan nog steeds problemen zijn met de headset, kan je bellen met Dstny Support op telefoonnummer +31 88 204 22 04.

  • Ik hoor geen geluid door mijn headset

    Doorloop de volgende stappen:

    • Stap 1: Neem de headset uit het basisstation en zet de headset uit door de multifunctionele knop ingedrukt te houden tot het witte indicatielampje op de headset gaat knipperen

    • Stap 2: Haal de ronde zwarte stroomkabel uit het basisstation en wacht 10 seconden. Stop de stekker weer in het bassistation. Plaats de headset nog niet terug in het basisstation

    • Stap 3: Wacht een paar seconden tot het witte batterijlampje en het blauwe headset-lampje begint te knipperen

    • Stap 4: Plaats de headset terug in het basisstation

    • Stap 5: Wacht tot het batterijlampje groen gaat branden en het blauwe headset-lampje uit gaat. De headset kan nu weer gebruikt worden

    Heb je nog steeds geen geluid? Bel dan naar +31 88 204 22 04, maak een ticket aan of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dan proberen we je zo snel en goed mogelijk te helpen.

  • Welke aansluitmogelijkheden hebben jullie headsets?

    In de basis wordt er onderscheid gemaakt tussen twee typen headsets: (1) Met en (2) zonder draad. 

    In het eerste geval wordt de headset via een (a) USB-aansluiting op de computer aangesloten of door middel van een zogenaamde (b) EHS (Electronic Hook Switch) kabel aan een bureautelefoon gekoppeld. 

    Mocht je behoefte hebben aan meer bewegingsvrijheid, dan zijn er ook draadloze headsets beschikbaar die op basis van (a) Bluetooth of (b) DECT werken. De Bluetooth-varianten werken op basis van een USB-dongle die rechtstreeks op de computer wordt aangesloten, of met een docking station die via een EHS-kabel aan een bureautelefoon wordt gekoppeld. De DECT-variant biedt een groter bereik en is voorzien van een basisstation, die zowel via USB als met een EHS-kabel is aan te sluiten op respectievelijk een computer en bureautelefoon.

  • Welke headsets zijn compatible met Swyx

    In principe is het mogelijk om headsets van uiteenlopende merken te gebruiken om te bellen via het Swyx-platform, maar ze worden niet allemaal officieel ondersteund. Daarom adviseert Dstny om te kiezen voor gecertificeerde headsets van het merk Jabra of andere merken die het Swyx TAP label dragen (o.a. Poly en Sennheiser). 

    Mocht je meer informatie willen over dit onderwerp willen ontvangen, neem dan contact op met onze afdeling Sales op telefoonnummer +31 88 204 22 04.