Snel start handleiding ConnectMe
.png)
ConnectMe versie 8.20.4 | ConnectMe Desktop applicatie 1.6.1-380
Inloggen en Installeren
Uitnodiging
Je ontvangt per mail een uitnodiging van je beheerder. Daarin vind je alle instructies om direct te starten met ConnectMe.
.png)
Portal
Ga naar de ConnectMe portal https://connectme.dstny.nl/ en log in met je gebruikersnaam & wachtwoord. Heb je nog geen e-mail met inloggegevens ontvangen? Neem dan contact op met je beheerder.

Desktop of browser
Je kunt ConnectMe direct gebruiken in je browser, maar ook net zo eenvoudig installeren op je desktop (Windows of MacOS computer).
Overzichtelijk en intuïtief

Zoekveld | Zoek contacten of toets een nummer
Beller | Nummerkiezer om te bellen
Status | Status bekijken of wijzigen
Bel als | Uitgaande nummer weergave aanpassen
Profiel | Toegang tot je profielinstellingen
Oproepen | Recente & gemiste oproepen bekijken
Contacten | Persoonlijke adresboeken met contacten
Voicemail | Beluister persoonlijke en groepsvoicemails
Kalender | Plan beschikbaarheid en doorschakelingen
Chat | Stuur berichten naar collega’s of groepsgesprekken
Wachtrijen | In/Uitloggen & gesprekken afhandelen (optioneel)
Analytics | optioneel Inzicht en analyse van communicatie (optioneel)
Help | Informatie venster over ConnectMe
Instellingen | Pas je persoonlijke instellingen aan
Uitgelicht

Zoekveld
In het zoekveld kun je eenvoudig collega’s of contacten uit je
Persoonlijke of bedrijfsadresboek zoeken. Druk op het hoorntje
om direct te bellen, stuur een chat of bekijk overige contactgegevens.
Nummerweergave
Pas je nummerweergave aan naar de identiteit
waarmee je wilt bellen


Voicemail
Beheer je persoonlijke & groepsvoicemail berichten in ConnectMe. Direct terugbellen, nogmaals afspelen of verwijderen biedt je alle flexibiliteit.
Beschikbaarheid
Pas snel je beschikbaarheid aan en geef zelf aan hoe lang deze duurt

Bedrijfsadresboek en Contacten
Contacten
Contactgegevens van je collega’s, maar ook alle contacten in je persoonlijke en Bedrijfsadresboek zijn eenvoudig te vinden onder Contacten. Deze contacten kun je naar wens toevoegen als Favoriet of zelfs als VIP. Favorieten zijn direct zichtbaar en tonen hun status. VIP contacten mogen je altijd bellen, ongeacht je beschikbaarheid.

Nieuwe contacten toevoegen
Nieuwe persoonlijke contacten toevoegen is Rechtstreeks vanuit het adresboek mogelijk. Bedrijfscontacten worden door de beheerder aangemaakt en beheerd.

Kalender
Plan je toekomstige beschikbaarheid in de kalender. Zo laat je ConnectMe oproepen op basis van je beschikbaarheid afhandelen. Ben je even niet bereikbaar? Dan zorgen je kalenderplanningen voor de
gewenste doorschakelingen!

Wachtrijen
Als lid van een wachtrij kun je inloggen en Gesprekken ontvangen vanuit deze wachtrij. Je kunt zelfs specifieke gesprekken uit de wachtrij ophalen. In Oproepgeschiedenis vind je alle aangenomen, gemiste en doorgeschakelde oproepen van de gekozen wachtrij.

Supervisors hebben daarnaast de mogelijkheid om andere Agenten in- of uit te loggen. Verder kunnen statistieken bekeken worden via overzichtelijke tegels (zie hieronder) en kunnen in Oproepgeschiedenis (gemiste) oproepen toegewezen worden aan agenten.

Instellingen
Status & doorschakelingen
Via Status kun je bepalen welke actie ConnectMe moet uitvoeren wanneer je een oproep op een van je directe nummers ontvangt. Zo kun je instellen dat, wanneer je in gesprek bent, oproepen doorgeschakeld worden naar een collega, een groep of je
persoonlijke voicemail.


Audio instellingen
Pas je audio instellingen aan naar je Persoonlijke wensen. Bepaal zelf welke headset, speaker of andere audio apparaat je gebruikt.
Desktop applicatie
ConnectMe is beschikbaar als webphone, maar kan ook als desktopapplicatie geïnstalleerd worden op je Windows of MacOS computer.
Zo is de app altijd beschikbaar wanneer je computer start.

Bellen
Bellen & gebeld worden
Bellen met ConnectMe is simpel. Bel vanuit je adresboeken of gebruik de nummerkiezer om een oproep te starten. Wanneer je gebeld wordt beantwoord je de oproep met de groene knop (weigeren kan door de rode knop te kiezen). Wanneer een collega of contact uit je adresboek belt, is het mogelijk om extra gegevens te tonen zoals de afdeling of bedrijf door op de profielfoto te klikken.

Functies tijdens gesprek

Demp je microfoon
Pauzeer je gesprek tijdelijk
Open extra opties (vanaf 5)
Beëindig je gesprek
Nummerkiezer (voor DTMF)
SMS bericht sturen (niet beschikbaar)
Stuur een chatbericht naar een collega
Starten een ad-hoc conference call
Parkeer en deel de oproep met collega’s
Verbind je gesprek door
Verplaats je gesprek naar bv je mobiel
Audio instellingen aanpassen
Drag & drop doorverbinden
Doorverbinden
Warm (aangekondigd) doorverbinden
Oproepen warm (aangekondigd) doorverbinden kan door in het Zoekveld de gewenste collega, groep of nummer te zoeken en te bellen (Telefoon). Een tweede gesprek met, in dit geval je collega, wordt gestart.

TIP Eenvoudig doorverbinden
Nadat je collega aangeeft het gesprek over te willen nemen kies je voor Doorverbinden. Mocht je toch niet kunnen Doorverbinden naar je collega, verbreek de verbinding en hervat eenvoudig je gesprek met de beller.

Koud (Blind) doorverbinden
Oproepen blind doorverbinden kan door in het Zoekveld de gewenste collega, groep of nummer te zoeken en direct te kiezen voor Doorverbinden. De oproep verdwijnt direct uit beeld en is doorgeschakeld.

TIP Nog sneller Blind doorverbinden?
Sleep je gespreksvenster over je contacten en drop het op de collega waar je naar wilt doorverbinden. Eenvoudig en snel!
