Skip to main content

Veel gestelde vragen | Swyx (FAQ)

23 april 2025
Veel gestelde vragen | Swyx (FAQ)
  • De SwyxIt!-koppeling met mijn vaste toestel werkt niet

    Volg de volgende stappen:

    • Stap 1: Klik in de menubalk op 'Instellingen'

    • Stap 2: Klik op 'CTI'

    • Stap 3: Klik op 'CTI gebruiken om een apparaat te bedienen'

    • Stap 4: Klik vervolgens op 'Start koppelen'

    • Stap 5: Nu ontvang je op je toestel een melding om de CTI koppeling te activeren. Klik op 'Accepteren'

    Is het niet gelukt? Bel dan naar +31 88 204 22 04, maak een ticket aan of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dan proberen we jou zo snel en goed mogelijk te helpen.

  • Hoe installeer in de Swyx Desktop voor MacOS?

    Doorloop de volgende stappen:

    • Stap 1: Open de Apple store op de Mac

    • Stap 2: Zoek naar 'Swyx Desktop'

    • Stap 3: Download de Swyx Desktop app

    • Stap 4: Installeer de Swyx Desktop app

    • Stap 5: Vul je Apple ID en wachtwoord in (als dit wordt gevraagd)

    • Stap 6: Open de Swyx Desktop-app

    • Stap 7: Open de instellingen van de app door te klikken op het tandwieltje of de sneltoets command + te gebruiken

    • Stap 8: Vul de volgende gegevens in onder het tabje “Server”:
       

    • Server variant: 'SwyxWare / Octopus NetPhone'

    • Internal Server: jouw adres xxx.xxx.xxx.xxx

    • External Server: jouw adres xxx.xxx.xxx.xxx

    • Mode: 'Automatisch'
       

    • Stap 9: Ga naar het tabje 'Account'

    • Stap 10: Vul je eigen gebruikersnaam en wachtwoord in

    • Stap 11: Als de 'Log in' knop niet oplicht, sluit het venster dan bij het kruisje

    • Stap 12: Accepteer de vraag voor het toestaan van een onbekend certificaat

    • Stap 13: Controleer in het hoofdscherm of je kunt bellen door een testgesprek te voeren met een collega

  • Hoe installeer ik SwyxIt! op mijn Windows Computer

    Zodra de download is voltooid, pak je het gecomprimeerde bestand uit op een locatie naar keuze en start je de installatie. Doorloop nu de volgende stappen om SwyxIt! te installeren:

    • Stap 1: Druk op 'Volgende' zodra het welkomstscherm verschijnt

    • Stap 2: Accepteer de gebruiksrechtovereenkomst en druk op 'Volgende'

    • Stap 3: Kies voor 'Standaard' installatie en druk op 'Volgende'

    • Stap 4: Druk op 'Installeren' om de installatie te starten

    • Stap 5: De installatie wordt nu uitgevoerd. Druk na afloop op 'Voltooien'

  • Hoe kan ik een snelkoppeling in SwyxIt! instellen?
    • Stap 1: Klik met de rechtermuisknop op een lege sneltoets en klik op het kopje 'Eigenschappen'

    • Stap 2: Vul bij telefoonnummer het gewenste nummer in. Houd er rekening mee dat er +31 of 00 voor een extern telefoonnummer moet staan

    • Stap 3: Geef de sneltoets een naam

    • Stap 4: Klik op 'OK'

    De sneltoets zou nu moeten zijn toegevoegd. 

  • Hoe maak ik een account aan in SwyxIt?

    Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of maak een ticket aan. Vermeld daarbij de volgende informatie:

    • Naam van de nieuwe gebruiker

    • Optioneel een gewenst intern telefoonnummer van deze gebruiker. Wanneer je geen nummer aangeeft zullen we het eerst beschikbare nummer instellen.

    • Indien de nieuwe gebruiker via een extern telefoonnummer bereikbaar dient te zijn, geef dan het gewenste telefoonnummer aan.

    Wanneer wij de mail of het ticket met de nodige informatie ontvangen, zorgen wij ervoor dat de nieuwe gebruiker wordt aangemaakt.

  • Hoe maak ik gebruik van SwyxIt! als ik vanuit huis wil werken?

    Er zijn twee manieren om verbinding te maken met de Swyx server: (a) Via een VPN-verbinding op een router en (b) via een (remote connector) certificaat. Deze laatste methode is bij uitstek geschikt voor gebruikers die regelmatig vanuit externe locaties werken en de mobiele app niet als geschikt alternatief zien. Om gebruik te kunnen maken van deze manier van aanmelden, heb je het volgende nodig:

    • Een uniek en versleuteld certificaat dat moet worden geïmporteerd op de computer

    • Een openbaar serveradres om de remote connector te configureren

    Ga verder met lezen als je over bovenstaande zaken beschikt. Zo niet, neem dan contact op met de Swyx contactpersoon of bel Dstny Support op telefoonnummer +31 88 204 22 04.

  • Hoe meld ik mijzelf aan in SwixIt! op mijn Windows computer?

    Zodra de installatie van SwyxIt! op de computer is voltooid, kan de software worden opgestart. Om aan te kunnen melden, heb je volgende gegevens nodig:

    • Servernaam: het IP-adres van de Swyx server

    • Gebruikersnaam: de naam die voor jouw account is aangemaakt

    • Wachtwoord: het wachtwoord dat voor jouw account is aangemaakt

    Beschik je niet over bovenstaande gegevens, informeer dan eerst bij de Swyx contactpersoon of bel Dstny Support op telefoonnummer +31 88 204 22 04. Selecteer tot slot de optie 'Wachtwoord onthouden' en druk op 'OK' om aan te melden.

  • Hoe stel ik Swyx in op mijn mobiele telefoon

    Zodra je de mobiele app hebt geïnstalleerd op jouw mobiele telefoon, start je de app op en ga je naar 'Instellingen'. Op deze pagina vul je alle relevante gegevens in, die bekend zouden moeten zijn bij de Swyx contactpersoon in de organisatie. Afhankelijk van het besturingssysteem vul je de gegevens als volgt in:

    Android

    • Interne server: niets invullen

    • Externe server: bekend bij de Swyx-contactpersoon

    • Mode: externe server

    • Gebruikersnaam: bekend bij de Swyx-contactpersoon

    • Wachtwoord: bekend bij de Swyx-contactpersoon

    • Druk op de knop 'Log In' om aan te melden

    iOS 

    • Interne server: niets invullen

    • Externe server: bekend bij de Swyx-contactpersoon

    • Modo (zie 'Geavanceerd'): altijd

    • Gebruikersnaam: bekend bij de Swyx-contactpersoon

    • Wachtwoord: Bekend bij de Swyx contactpersoon

    • Druk op de knop 'Sign In' (rechts boven in het scherm) om aan te melden

  • Hoe verwijder ik een account in SwyxIt?

    Als je een account wilt verwijderen, stuur je een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of maak een ticket aan. Vermeld hierbij welke gebruiker verwijderd moet worden. Wij zorgen er vervolgens voor dat deze gebruiker verwijderd wordt.

  • Ik wil een certificaat importeren

    Beschik je over een kopie van het certificaat, dan zal die moeten worden geïmporteerd op de computer waarop extern gewerkt gaat worden. Dit doe je als volgt:

    • Stap 1: Open het certificaat (.pfx-bestand) op de computer van de gebruiker om de wizard te starten

    • Stap 2: Selecteer ‘huidige gebruiker’ en klik op 'Volgende'

    • Stap 3: Controleer of het juiste .pfx-bestand is geselecteerd en klik op 'Volgende'

    • Stap 4: Voer het wachtwoord in dat je hebt ontvangen, vink onderstaande vakjes aan en druk op 'Volgende'

    • Stap 5: Laat het systeem automatisch het certificaatarchief selecteren en klik op 'Volgende'

    • Stap 6: Klik op 'Voltooien' om de import van het certificaat af te ronden

  • Ik wil remote connector configureren

    Om aanmelden via de remote connector mogelijk te maken, doorloop je de volgende stappen:

    • Stap 1: Druk op de knop 'Annuleren' zodra het aanmeldvenster verschijnt

    • Stap 2: Ga naar het menu 'Instellingen' en klik op 'Lokale instellingen'

    • Stap 3: Ga naar het tabblad 'Verbindingsinstellingen'

    • Stap 4: Vul hier het IP-adres van de Swyx-server en de gebruikersnaam in

    • Stap 5: Druk nu op de knop 'Geavanceerd'

    • Stap 6: In dit scherm worden de gegevens van de 'remote connector' ingevuld

    • Stap 7: Zet de optie 'Remote connector gebruiken' op 'Automatisch'

    • Stap 8: Vul het 'Openbaar serveradres' in dat je hebt gekregen van de Swyx beheerder

    • Stap 9: Selecteer handmatig het certificaat dat eerder is geïmporteerd

    • Stap 10: Druk nu een aantal keer op 'OK' om terug te gaan naar het startscherm

    • Stap 11: Het inlogscherm verschijnt nu vanzelf (zo niet, ga dan naar het menu 'Bestand' en klik op 'Aanmelden')

    • Stap 12: Vul het wachtwoord van de gebruiker in, selecteer de optie 'Wachtwoord onthouden' en druk op 'OK'

    • Stap 13: Raadpleeg de handleiding voor informatie over het gebruik van SwyxIt!

  • Kan ik gebruik maken van Swyx op mijn mobiele telefoon?

    Er is een mobiele app van Swyx beschikbaar voor Android (Google) en iOS (Apple), deze is te downloaden via de Play Store of App Store.
    Zoek naar 'Swyx Mobile' in de juiste store en selecteer de versie die geschikt is voor jouw mobiele telefoon en versie van de Swyx server.
    Informeer bij de Swyx contactpersoon in de organisatie naar het versienummer en of jouw account klaar is voor het gebruik van de mobiele app.

    Let op: De mobiele app is geen alternatief voor een vaste telefoon of software op de computer. Om een optimale gebruikservaring te kunnen garanderen, zal aan minimale telefoon- en netwerkspecificaties moeten worden voldaan; deze staan vermeld in de beschrijving van de app in de store.

  • Mijn microfoon en/of webcam werken niet in Chrome bij Swyx Meeting

    Doorloop de volgende stappen:

    • Stap 1: Open Chrome

    • Stap 2: Typ in de urlbalk: 'chrome://settings'

    • Stap 3: Selecteer 'Privacy en beveiliging'

    • Stap 4: Open 'Site-instellingen'

    • Stap 5: Klik op 'Rechten en op sites opgeslagen gegevens bekijken'

    • Stap 6: Zoek naar 'Swyx' in de zoekbalk rechtsboven

    • Stap 7: Selecteer 'http://meeting.swyx.com ' onder 'http://swyx.com '

    • Stap 8: Zet 'camera' en 'microfoon' op 'vragen (standaard)', of op een andere gewenste optie

    • Stap 9: Sluit de tab en refresh de Swyx Meeting-pagina

  • Mijn SwyxMobile-applicatie lot niet in (Android. iOS)

    Schakel de WIFI uit en probeer in te loggen via een andere internetverbinding (bijvoorbeeld 4G etc.). Logt de applicatie nog steeds niet in? Neem dan contact op met onze supportafdeling. Bel naar +31 88 204 220 04 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • Mijn SwyxPhone L640 geeft geen beltoon aan

    SwyxPhone L640 laat in het display een belsymbool zien waar een streep doorheen staat. De beltonen van het toestel zijn op dat moment uitgeschakeld. Door de '*'-toets voor langere tijd in te drukken, kun je de beltonen weer activeren.

  • Waar kan ik de Swyx software voor Windows vinden?

    De Windows software van Swyx (genaamd SwyxIt!), is beschikbaar in meerdere talen en versies, die te downloaden zijn via deze website. Om te kunnen bepalen welke versie geschikt is voor jouw systeem, moet de volgende informatie bekend zijn:

    • Welke taal van de software wil je gaan gebruiken? Selecteer de juiste taal

    • Welke versie van Swyx draait er op de server? Weet je dit niet, vraag het aan de Swyx contactpersoon of bel Dstny Support op telefoonnummer +31 88 204 22 04

    • Welke versie van Windows is geïnstalleerd op de computer (32-bit of 64-bit)? Weet je dit niet, vraag het aan de systeembeheerder

    Download het juiste bestand en start de installatie volgens ons stappenplan.